Skip to main content

Posts

პროექტი "MI RACULUM"

ავტორი: ელენე ელიოზიშვილი

საყოველთაო პანდემიისა და მისგან გამოწვეული პრობლემების ფონზე საკმაოდ რთული აღმოჩნდა მუშაობა და მით უმეტეს სიახლის გამოკვეთა თუ იდეების შეთხზვა, მაგრამ მეორე მხრივ სწორედ ეს ნაბიჯები იყო საჭირო უარყოფითი ენერგიის დადებითად ქცევისათვის. კონსერვატორია, თავისი სტუდენტებითა და ლექტორებით, ჩემი აზრით, ერთ-ერთი თვალსაჩინო მაგალითი აღმოჩნდა სწორედ ხსენებული ენერგიის მუდმივობისა. დისტანციური სწავლების რეჟიმში მთავარი მიღწევა, რა თქმა უნდა, სწავლის არჩავარდნა იყო, რისთვისაც ერთნაირად უნდა ვუმადლოდეთ ლექტორების შემართებასა და ჩვენგან, სტუდენტებისგან აქტიურ ჩართულობასაც. ამ უკვე დიდ მიღწევას რამდენიმე განსაკუთრებული პროექტიც დაემატა, როგორებიცაა ჩვენი ბლოგის - „Opus 2-ის“ რეალიზება, ყოველწლიური სტუდენტური კონფერენცია- 2020, რომლის მონაწილეთა რაოდენება წელს უჩვეულოდ დიდი იყო და პროექტი „MI RACULUM“, რომელიც ერთგვარი გვირგვინი იყო ბოლო სემესტრისა. პროექტ „MI RACULUM“-ის უმთავრესი მიზანი ქართული მუსიკის პოპულარიზაციაა და ამ საქმეში, რასაკვირველია, თითოეული ჩვენგანი უნდა იყოს…
Recent posts

„ჟანა დ’არკი კოცონზე“

თეკლა ჯაყელის მოხსენება თბილისის სახელმწიფო  კონსერვატორიის სტუდენტთა სამეცნიერო  საზოგადოების  2020 წლის კონფერენციისთვის.
საშემსრულებლო ფაკულტეტი,
სოლო აკადემიური სიმღერის მიმართულება, მე-2 კურსი. ხელმძღვანელი -  მაია სიგუა შესავალი       არტურ ონეგერი XX საუკუნის I ნახევრის დასავლური მუსიკალური კულტურის ერთ-ერთი თვალსაჩინო ფრანგი (წარმოშობით შვეიცარიელი) წარმომადგენელია. მისი შემოქმედებითი ჩამოყალიბების პროცესში მასზე დიდი გავლენა მოახდინა ფრანგულმა და ავსტრო-გერმანულმა მუსიკამ, კერძოდ: ვაგნერის, შტრაუსის, რეგერის, დებიუსისა და ფორეს მუსიკამ. მოიაზრებოდა „ექვსეულის“ წევრად, სადაც გამოირჩეოდა გამოკვეთილი შემოქმედებითი ინდივიდუალიზმით. სწორედ „ექვსეულის“ წევრებთან ურთიერთობამ განსაზღვრა ონეგერის შემოქმედების თავისებურებები. თუმცა, მის ნაწარმოებებში ექვსეულის ესთეტიკა ყველაზე ნაკლებად აისახა.   ონეგერის მუსიკალური აზროვნება მთლიანად უკავშირდება ტრადიციას. თუ ექვსეულისთვის პრიორიტეტულია მინიატურული ჟანრები, ონეგერისთვის - დიდი ფორმები და კონცეპტუალური ჟანრები.მისი უმთავრესი ჟანრებია: ოპერა, ო…

სოპრანოს რეჩიტატივი და არია #11 ჰენდელის ორატორიიდან „ალექსანდრეს ზეიმი“

თამარ კიკალიშვილისმოხსენება თბილისის სახელმწიფო  კონსერვატორიის სტუდენტთა სამეცნიერო  საზოგადოების  2020 წლის კონფერენციისთვის. საშემსრულებლო ფაკულტეტი, აკადემიური სიმღერა, მაგისტრატურის I კურსი. ხელმძღვანელი - რუსუდან თაბაგარი

   ჩემი მოხსენება  ეხება ჰენდელის ორატორია "ალექსანდრეს ზეიმიდან" - სოპრანოს ერთ-ერთ არიას.  მიუხედავად იმისა, რომ  ჰენდელი დაიბადა გერმანიაში და უმეტესად მისი საკომპოზიტორო  საქმიანობა მიმდინარეობდა ინგლისში,ის მაინც იტალიური სტილის კომპოზიტორად ითვლებოდა.  ეს ყველამ ვიცით, მაგრამ ამაზე იმიტომ გავამახვილე ყურადღება, რომ ინგლისის კარზე მსახურებისას,  ჰენდელის შესახებ ყოველთვის არაერთგვაროვანი შეხედულებები იყო. თავდაპირველად ის მწვერვალზე აიყვანეს  სწორედ ამ იტალიური სტილის გამო, და მას   ფაქტიურად ამაში თავად იტალიელი კომპოზიტორებისთვისაც შეეძლო გაეწია კოონკურენცია და  გაემარჯვა კიდეც,  არათუ ინგლისელებისთვის. მაგრამ  ვინაიდან,  ამ პერიოდისთვის,  ინგლისში ძალიან იზრდებოდა ნაციონალური თვითშეგნება, იტალიური სტილი  და თავად ჰენდელიც, რომელიც ლონდონის თეატ…

ლუდვიგ ვან ბეთჰოვენი და მისი „უმნიშვნელო“ ნაწარმოები: ბალეტი "პრომეთეს ქმნილებანი"

ანა ნიკოლოზიშვილის  მოხსენება თბილისის სახელმწიფო  კონსერვატორიის სტუდენტთა სამეცნიერო  საზოგადოების  2020 წლის კონფერენციისთვის. კომპოზიცია-მუსიკოლოგიის ფაკულტეტის,პირველი კურსი.  ხელმძღვანელი  - ქეთევან ბოლაშვილი
„მისმუსიკაშიმეოცნებე,თავისოცნებებსაღმოაჩენს, მეზღვაური–ქარიშხალსდამგელითავისტყეს“. ასეახასიათებსფრანგიმწერალივიქტორჰიუგოლუდვიგ ვანბეთჰოვენისშემოქმედებას. მისიმუსიკაარა მარტომუსიკოსებისთვისდამელომანებისთვისააგანსაკუთრებული, არამედხელოვნების სხვა სფეროების წარმომადგენლებისთვის, ზოგადადგანათლებული ადამიანებისთვის. მისი სიმფონია გაერთიანებული ევროპის ჰიმნადსრულდება, მისი